PEMAT日本版は、非営利目的の範囲内で、ご自由にお使いいただけます。
PEMAT日本版を用いた研究の成果を論文などに発表される際には、PEMAT日本版を利用したことを記載していただけますと幸いです。
また、ご研究の書誌情報を問い合わせフォームにご記入いただければ、活用事例リストに掲載いたします。
PEMAT日本版を研究目的で利用し、学会及び論文発表される方は、下記の書誌情報を引用文献に載せてください。
Furukawa E, Okuhara T, Okada H, Shirabe R, Yokota R, Iye R, Kiuchi T.
Translation, Cross-Cultural Adaptation, and Validation of the Japanese Version of the Patient Education Materials Assessment Tool (PEMAT).
Int J Environ Res Public Health. 2022 Nov 26;19(23):15763. doi: 10.3390/ijerph192315763.
Link
Ito S, Furukawa E, Okuhara T, Okada H, Kiuchi T.
Understandability and Actionability of Online Information on Nuclear Power Plant Accident in Japanese.
Radioprotection 2024. (in press)
Ito S, Furukawa E.
Evaluating the Understandability and Actionability of Online Information on Anemia in Japanese
American Journal of Health Education 2024. doi:10.1080/19325037.2023.2297276
Link
Furukawa E, Okuhara T, Okada H, Sawada N, Kiuchi T.
Evaluating understandability and actionability of online education materials for home-care patients with COVID-19 in Japan.
BMC Research Notes 2023; 16: 291. doi:10.1186/s13104-023-06570-1
Link
田所由利子, 高畑香織, 巌千晶, 園田希, 古川恵美.
「妊娠出産される女性とご家族のための助産ガイドライン」 一般の方向け資料としての評価研究 PEMAT-P、J-Readabilityを用いて.
日本助産学会誌 2024 (in press)
Furukawa E, Okuhara T, Okada H, Nishiie Y, Kiuchi T.
Evaluating the understandability and actionability of online CKD educational materials.
Clinical and Experimental Nephrology 2023; Sep 16. doi:10.1007/s10157-023-02401-6
Link
Furukawa E, Okuhara T, Okada H, Fujitomo Y, Osa M, Hashiba T, Kiuchi T.
Evaluating the understandability and actionability of online educational videos on pre-dialysis chronic kidney disease.
Nephrology. 2023; 1-9. doi:10.1111/nep.14226
Link